«Герой» (Ying xiong). Демонстрація образів культури Китаю в III ст. до. н.е. | Суспільний портал Wake up
 26.02.2018      166      0
 

«Герой» (Ying xiong). Демонстрація образів культури Китаю в III ст. до. н.е.


Фільм «Герой» був створений китайським режисером Чжаном Імоу в 2002 році. Він розповідає про період «Чжаньго» (Воюючих царств), епоху, коли Цінь Шихуанді перемагав всіх ворогів, заради об’єднання земеля Піднебесної (Китаю) в імперію. Ми спостерігаємо за історією замаху на вбивство майбутнього імператора. Головні герої прагнуть знищити тирана, вони вірять в справедливість свого наміру.

Крім  хорошого сценарію з несподіваними вчинками персонажів, кіно зачаровує дивовижною музикою і неперевершеним візуальним оформленням. Актори справилися добре, їхня гра не завжди грандіозна, вона хороша і старанна. Чжан Імоу показує непросте життя чотирьох воїнів, майстрів бойових мистецтв III століття до. н. е. Слід зазначити, що бойові сцени грають другорядну роль в фільмі «Герой».

Кіно наповнене культурними символами, елементами традиційних  китайських релігійно-філософських вчень: даосизм, легізм, конфуціанство. Чжан Імоу показує єдність різних способів пізнання шляху, ми бачимо як воїни вивчають каліграфію, щоб вдосконалити власну майстерність. Одна  візуальна сцена втілює боротьбу двох свідомостей через битву  головних персонажів з незвичними іменами Безіменного і Неба. В ній герої, навіть літають, але тут важлива не фантастична лінія, а даоська ідея чистого розуму (серця), не затуманеного емоціями.

Найманий вбивця, який намагається вчинити замах на життя імператора, здійснює свій план дотримуючись всіх церемоній конфуціанства, його звертання, позиції, ритуали чіткі та конкретні. Цинь Шихуанді прагне об’єднати, щоб стати єдиним державним і релігійним лідером – сином Неба, як і передбачать китайські традиції. Його слуги і чиновники втілюють принципи легізму, який стверджує, що кожна людина має дотримуватись законів.

Всі персонажі – це скоріше не живі люди, а архетипи культури Китаю в III столітті до н. е. І музика, і природні пейзажі, і армії воїнів, і майстри бойових  єдиноборств створюють картину цілісної Піднебесної, не історичної, а такої, якої вона постає в вченнях: конфуціанства, даосизму, легізму. Крім глибоких смислів, фільм Чжана Імоу насичений цікавим сюжетом з різними, неочікуваними поворотами.


Об авторе: Клок Тарас

Головний редактор суспільного порталу Wake Up, член ГО ТУФІР

Ваш комментарий

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Log In